Občas se setkáváme s novými praktikami konkurence, které nejsou dvakrát férové vůči kupujícím a rovněž vůči nám – jakožto spoluhráčům. Vnitropodnikově pak nad konkurenční nabídkou zazní: "pokud to tak zákazník chce, má to mít!"
NESROVNÁVEJTE JABLKA S HRUŠKAMI
Při slovní úloze v hodinách matematiky bylo zadání pro všechny stejné. Výsledek se rovněž očekával stejný. U cenových nabídek na fasádu je ale pozice trochu jiná.
Představte si… Chcete novou fasádu. Poptáte firmy a dál už jen čekáte na nabídky a očekávané tučně vyznačené konečné číslo. Pokud šlo o stejné zadání (už zde se tak často chybuje) budou čísla podobná, ne?
Navíc tímto stylem lehce dojde k tomu, že budete slepě porovnávat jablka s hruškami.
Při porovnávání berte v potaz:
- plochu nové fasády (výměra) – je u obou nabídek stejná?
- položky v rozpočtu (jsou u nabídek stejné?)
- vlastnosti fasády – porovnávám srovnatelné?
- materiál (plast x kámen)
- kvalita vstupních materiálů (jak kvalitní jsou materiály, z čehož je fasáda vyrobena?)
- životnost (nepopraská, neodmrzne)
- funkčnost (nezatéká, odvod vodních par, důkladné zaizolování)
SLEVA /AKCE 25%, 30%
Toho jsme snad všichni přesyceni. Zajímejte se, na jakou položku se sleva vztahuje. Často to bývá úplně ta nejnižší. Poslední upozornění na které je třeba si dávat pozor v položkovém rozpočtu nenajdete. Je jím důvěryhodnost firmy. Ověřte si, komu své peníze hodláte dát.
Autor: Petr